دسته‌بندی نشده

آنچه راجب آب بندی کف بتنی باید بدانید و دلیل اهمیتش چیست؟

آنچه در این مقاله میخوانیم:

٭آب بندی بتن چیست؟

٭مزایایی آب بندی بتن و اهمیت ان

٭محصولات آب بندی بتن شرکت سفید بام کرمانیان

٭انواع روش های آب بندی بتن

آب بندی بتن چیست؟

با به کارگیری مواد افزودنی آب بند کننده بتن، بتن شما در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوا، آب، لکه های چربی و روغن، سایش و نمک های یخ زدایی محافظت می کنند. آب بند کننده های بتن همچنین به نمایان شدن زیبایی طبیعی بتن شما کمک می کنند و تمیز کردن آن را آسان تر می کنند.

مزایایی آبندی بتن و اهمیت ان:

1.آب بندی عمر کفپوش شما را افزایش می دهد

آب بندی کف های بتنی به افزایش چرخه عمر آنها کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه که در غیر این صورت بود دوام می آورند. هنگامی که کف های بتنی خود را به درستی آب بندی کنید، می توانید طول عمر کف های خود را برای حدود 25 تا 30 سال افزایش دهید.

2.درزگیر های آب بندی از کفپوش شما محافظت می کند

یک سیلر عالی می تواند با پر کردن درز های انبساط و ترکهای سطح کف های بتنی در برابر آسیب نفوذ آب و نشت نفت، اشعه ماوراء بنفش خورشید و تغییرات آب و هوا محافظت کند. اگر می خواهید کفپوش شما به میزان قابل توجهی دوام بیشتری داشته باشد، درزگیرهای آب بندی به اطمینان از این امر کمک می کنند.

3.آب بندی بتن از کپک زدگی جلوگیری می کند

هیچ کس کفپوش کپک زده نمی خواهد. با این حال، متأسفانه، اگر کف های بتنی شما به درستی آب بندی نشده باشند، رطوبت می تواند به داخل خزیده و باعث رشد قارچ شود. اگر کف‌های بتنی شما به‌درستی آب‌بندی شده باشند، رطوبت نمی‌تواند به کف‌های شما دسترسی پیدا کند و در نتیجه رشد کپک‌ها و باکتری‌ها مهار می‌شود و به کفپوش‌های شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری بهتر به نظر برسند.

4.رنگ طبیعی کف بتن را حفظ کنید

رنگ طبیعی بتن محبوبیت خاصی دارد. با این حال، هنگامی که کفپوش بتنی در معرض آب و هوا و مواد خورنده قرار می گیرد، به راحتی می تواند تغییر رنگ دهد. بنابراین، با آب‌بندی کف‌های بتنی خود، می‌توانید به محافظت و حفظ رنگ کف‌های خود کمک کنید و آن‌ها را برای مدت طولانی تمیز نگه دارید.

محصولات ابندی بتن شرکت سفید بام کرمانیان:

واترپروف پودری بتن Tiss WP 337

نوعی پودر آب بند کننده با داشتن خاصیت هیدروفوبیک (آبگریزی) و روان کنندگی با ارتقاء خواص رئولوژیک بتن و انسداد کامل تمامی خلل و فرج ریز، بهترین گزینه جهت ساخت بتن یا ملات آب بند است. واترپروف پودری بتن TISS WP337 طی واکنش با ترکیبات حاصل از هیدراتاسیون سیمان در داخل منافذ و حفره هاوارد شده و دافع آب و رطوبت می باشد.

واترپروف مایع بتن Tiss WL 338

افزودنی آب بند کننده مایع بتن TISS WL338مناسب برای آب بندی و نفوذناپذیر ساختن انواع ملات بنایی و بتن است. این افزودنی با خاصیت روان کنندگی جهت کارایی بهتر بدون ایجاد هرگونه اثر نامطلوب بر روی بتن فرموله گردیده است.

مایع واترپروف کننده سطحی بتن و ملات سیمانی Tiss WG 340

مایع واترپروف کننده سطحی بتن و ملات سیمانی TISS WG340 با ایجاد خواص هیدروفوبیک که به صورت پاششی بر روی سطح اجرا می شود. جهت ضد آب نمودن کامل بتن و ملات لازم است آن را در ترکیب بتن تازه استفاده نمود.کارایی این محصول به صورتی است که در صورت ترکیب با بتن تازه پس از خشک شدن و سخت شدن بتن، سطحی کاملا آببند و غیر قابل نفوذ ایجاد می کند.

واترپروف گچ و سیمان Tiss WG 339

مایع سیلیکونی ارگانیک جهت واترپروف نمودن کلیه سطوح سیمانی و گچی می باشد. واترپروف گچ و سیمان TISS WG339 نفوذ عمیق به داخل منافذ داشته و فرایند تضمین مواد را حفظ می کند. جهت ضدآب نمودن گچ و بلوک گچی، قطعات کناف و تایل های سقفی سبک استفاده می شود.

خمیر درزگیر اکریلیک T.IG 630

خمیری است آماده مصرف بر پایه رزین های اکریلیک که برای بستن شکاف محل اتصالات، سوراخ ها، درزهای انبساط و ترک های کفپوش های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روش های آبندی بتن:

آب بندی اولیه بتن:

در روش اولیه، مواد افزودنی در همان مرحله اول و هنگام ساخت بتن، به مواد اضافه می شود. در این عایق بندی تاسیسات آب بندی بتن از ذرات کریستالی برای آب بندی بتن استفاده می شود.

این ذرات ریز در بتن نفوذ کرده و سد راه رطوبت و آب می شود. همچنین می توان از انواع افزودنی های بتنی برای این کار استفاده کرد و بتن را از نظر رطوبت و جذب آب محافظت کرد. این افزودنی ها در بتن مخلوط شده و مانع عبور آب از آن می شوند و یا به عبارتی خود بتن به عنوان عامل ضد آب عمل می کند. لازم به ذکر است که این روش آب بندی بتن به عنوان یک روش اقتصادی و کم هزینه برای آب بندی سازه بتنی ، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

آب بندی ثانویه بتن:

آب بندی ثانویه با پوشش های روی سطح بتن:

عایق رطوبتی بتن از طریق سطح خارجی یکی از روش های اب بندی بتن می باشد که به عنوان یک روش پرهزینه شناخته شده است . در این روش پوشش ثانویه معمولا بر روی سطح اولیه بتن ها کشیده شده و مورد آب بندی قرار می گیرند.

پوشش های مخصوص سطح خارجی بتن معمولا به صورت پوشش نهایی هستند که برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. این پوشش ها از موادی چون پلیمر، قیر، پلی اتیلن ساخته شده اند و به کار گیری ان ها برای آب بندی باعث دور شدن سموم شیمیایی از بتن ها می شود.

از مزایای به کارگیری پوشش های عایق های رطوبتی این است که مقاومت بتن را در برابر اسید و یا خاک های اسیدی افزایش داده و موجب افزایش مقاومت بتن در برابر سرما و گرمای شدید می شود.

به عبارتی استفاده از این پوشش ها باعث می شود که بتن ها در برابر شرایط نامساعد ، مقاومت خوبی از خود نشان دهند و کم تر دچار آسیب شوند و حساسیتشان در این شرایط به حداقل میزان خود برسد.

لایه ساز ها یکی دیگر از روش های آب بندی ثانویه بتن ها محسوب می شوند که همان طور که از نامشان بر می آید با ایجاد یک لایه عایق موجب عایق رطوبتی بتن در برابر آب می شوند.

آب بندی ثانویه به روش تزریق:

در آب بندی بتن به این روش، متریال و محلول ها به روش تزریق به داخل محفظه صورت می گیرد. یکی از مزایای این روش این است که می توان برای آن برای آب بندی فشار مثبت و فشار منفی استفاده کرد و محدودیتی برای هیچ یک از آن ها وجود ندارد.

همچنین این روش از سرعت بالایی برای انجام کار برخوردار است و همچنین مقاومت بالای بتن را در برابر رطوبت بر خوردار خواهد بود. روش تزریق آب بندی در بتن را به وسیله پمپ انجام می دهند. مواد و متریال های به کار گرفته برای تزریق، پلی یورتانهای تک و دو جزئی می باشند.

شرکت سفید بام کرمانیان ارائه دهنده محصولات آب بندی در کشور می باشد که همچنین در پروژه های بزرگی نیز نقش داشته.

برای دیدن سایر محصولات مخصوص آب بندی به بخش محصولات قسمت عایق ها مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست