بتونه ها ودرزگیرها

بتونه اپوکسی چیست؟ کاربرد بتونه اپوکسی

بتونه اپوکسی چیست

 

 در ادامه خواهیم خواند بتونه اپوکسی چیست ؟ و چرا یکی از آن مواد تعمیراتی است که هر خانه ای باید از آن تهیه کند؟ در یک کلام بخواهیم جواب این سؤال دوم را بدهیم زیرا آنقدر همه‌کاره است که تقریباً در هر کاری که فکرش را بکنید می توانید از آن استفاده کنید.

آیا نیاز به تعمیر یک لوله نشتی دارید؟ برای بستن سوراخ از بتونه استفاده کنید. آیا دال سنگفرش بتنی ترک خورده ای دارید که نیاز به تعمیر دارد؟ از بتونه برای پر کردن شکاف استفاده کنید.

کاشی های حمام یا سرامیک های خرد شده؟ بتونه اپوکسی. سوراخ در فلزکاری ناشی از زنگ زدگی؟ بتونه اپوکسی.

این یک چسب قوی است. تقریباً به هر سطحی می چسبد. ضد آب است. می توان آن را شکل داد، قالب زد، مجسمه سازی کرد، سوراخ کرد، اره کرد، برش داد و رنگ کرد. و یکی از ساده‌ترین ترکیبات تعمیر برای استفاده است. در ادامه میخواهیم به سؤال اول پاسخ دهیم

بتونه اپوکسی چیست؟

اصطلاح بتونه اپوکسی به موادی اطلاق می شود که در دمای اتاق سخت می شوند و به عنوان چسب های پرکننده فضا استفاده می شوند. اپوکسی یک پلیمر آلی است که از دو جزء رزین و هاردنر تشکیل شده است و مانند سایر اپوکسی ها، آنها تا زمان استفاده به عنوان دو جزء جداگانه ذخیره می شوند – بتونه اپوکسی دو قسمتی حتی به سطوح مرطوب نیز می چسبد. با ورز دادن اجزا با هم یک واکنش شیمیایی گرمازا ایجاد می کند که باعث سفت شدن بتونه می شود.

مخلوط کردن اجزا با هم یک واکنش شیمیایی گرمازا ایجاد می کند که باعث می شود مواد برای اهداف بازسازی قابل استفاده باشد. در هر صورت، رویکرد اپوکسی یک مانع ضد آب ایجاد می کند که از فولاد در برابر زوال محافظت می کند. هنگامی که دستورالعمل ها را دنبال کنید و روند تعمیر صحیح را دنبال کنید، در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی خواهید کرد. شما به راحتی می توانید سیمان اپوکسی بسازید که سطحی تمیز و بادوام ایجاد کند و در عین حال حداقل ضایعات را تولید کند. شما یک نتیجه نهایی خوشایند خواهید داشت و نیازی به انجام کار دیگری ندارید.

کاربرد بتونه اپوکسی

بر خلاف بسیاری از انواع چسب ساختمانی، بتونه های اپوکسی شکاف ها را پر می کنند و حتی می توانند در قطعات ساختاری قالب گیری شوند. این بدان معناست که آنها برای کاربردها و تعمیرات سه بعدی که چسب های دیگر نمی توانند از عهده آن برآیند عالی هستند. به عنوان مثال، می‌توانید بتونه‌های اپوکسی مانند خاک رس مدل‌سازی را برای اصلاح قطعات یا جزئیات از دست رفته مانند گوشه قرنیز یا بخش‌های کوچک کاشی‌های سرامیکی بتراشید. علاوه بر این، از بتونه های اپوکسی برای پروژه هایی که در معرض رطوبت زیاد هستند، مانند نشتی وصله، استفاده کنید، زیرا این چسب ها به سطوح مرطوب می چسبند.

همچنین می توانید از بتونه اپوکسی برای چسباندن بولت ها در دیوارهای بتنی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بتونه های اپوکسی برای کاربردهای ساختاری محدود در نظر گرفته شده اند و بسیاری از آنها برای کاربرد خاصی طراحی شده اند. هنگام انتخاب بتونه اپوکسی خود، باید کاربرد مورد نظر و بستری که بتونه شما باید به آن بچسبد را در نظر بگیرید. گزینه های مختلف شامل بتونه اپوکسی چوب، بتونه اپوکسی دریایی و بتونه اپوکسی فولادی سریع است. به عنوان مثال، بتونه های اپوکسی فولادی طوری فرموله شده اند که به‌خوبی با فلز پیوند می خورند…

نحوه استفاده از بتونه اپوکسی

هنگامی که آن را با دست مخلوط کردید، به سادگی آن را روی مواد یا ناحیه ای که نیاز به تعمیر دارد، بمالید.

به اندازه‌ای نرم است که بتواند به سوراخ‌ها و شکاف‌ها فشار وارد کند، لوله‌های نشتی را ثابت کند و آب‌بندی‌های ضد آب در اطراف شیرها، فاضلاب‌ها و سایر قسمت‌های لوله‌کشی ایجاد کند.

تعمیر سنگ تراشی و بتن ترک خورده و بریده شده به همان اندازه ساده است. فقط بتونه ورز داده شده را در جای خود قالب بزنید. به عنوان یک چسب، می توان از آن برای چسباندن یک ماده به ماده دیگر استفاده کرد.

هنگامی که بتونه خشک شد، می توانید عملاً هر کاری برای آن انجام دهید. رنگش کنید، سوراخ کنید، منقبض و خرد نمی شود و از بین نمی رود.

پس از اتمام کار تعمیر یا کار در دست، می توانید بتونه باقی مانده را نگه دارید. تمام بتونه های اپوکسی زمانی که در بسته بندی اصلی خود محکم بسته شده باشند، تازه می مانند و میتوان از آن دوباره استفاده کرد.

بازگشت به لیست