دسته‌بندی نشده

روش ترمیم سقف ترک خورده

روش ترمیم سقف ترک خورده

روش ترمیم سقف ترک خورده و ترمیم آن

اگر سقف شما ترک داشته باشد، می تواند منجر به مشکلات متعددی شود. قابل توجه ترین نشتی است که از ترک ایجاد می شود. همانطور که باران به داخل شکاف نفوذ می کند، در نهایت می تواند از سقف شما و به کف راه پیدا کند. نشتی همچنین می تواند منجر به مشکلات قالب در عایق شما شود و نیاز به تعویض دیوار خشک سقف یا کاشی و انواع دیگر آسیب شود. شما باید فورا سقف خود را تعمیر کنید.

مرحله 1: بازرسی سقف

نشتی سقف بتنی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. شناسایی علت نشتی و درمان علت اصلی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر ضروری است. بازرسی سقف در اینجا شامل موارد زیر است:

به دنبال آب انباشته

بازرسی خطوط لوله کشی

کناره های سقف ساختمان، گوشه ها، لوله های زهکشی و غیره را بررسی کنید

ترک در سطح بتن

نشتی ممکن است در هر موردی با چشم ما قابل مشاهده نباشد. از آنجایی که بتن نفوذپذیر است، مشکل زهکشی یا جمع‌آوری آب در یک نقطه می تواند منجر به نشتی در نقطه دیگر شود.

مرحله 2: با یک متخصص تماس بگیرید

سقف بتنی یکی از بخش های مهم هر سازه ساختمانی است، همیشه توصیه می شود با متخصصانی که در بررسی نشتی و علت اصلی آن تخصص دارند، تماس بگیرید.

مرحله 3: تعمیر نشتی ها

هنگامی که تمام علل داخلی نشتی مانند مشکلات مربوط به خطوط لوله کشی یا مشکلات زهکشی وجود داشته باشد، نیاز به اولین تعمیر دارد. پس از آن سقف بتنی متخلخل یا ترک خورده باید ثابت شود.

قبل از انجام هر روشی، کل سطح سقف باید تمیز شود.

مرحله 4: ضد آب کردن

روش های مختلفی برای ضد آب بودن سطح سقف وجود دارد. تمام تعمیرات سقف بتنی باید با عایق رطوبتی در کل سطح سقف، صرف نظر از جایی که نشتی پیدا شده است، به پایان برسد.

روش های عایق رطوبتی سقف بتنی عبارتند از:

استفاده از درزگیر الاستومری مانند خمیر درزگیر اکریلیکی تیس برای پر نمودن درزها و ترک های سطح

نصب کاشی های عایق رطوبتی و دال مرمری با استفاده از اتصالات آب بند با استفاده از پودر بندکشی عایق تیس و نیز نصب آنها با چسب کاشی پول تیس

اعمال لایه ها یا غشاهای ضد آب مانند عایق بام تیس

شکل زیر سطح مقطع معمولی سقف بتنی با عایق رطوبتی و درزگیر مناسب را نشان می دهد.

مرحله 5: تعمیر و نگهداری

در نهایت، ما نه تنها باید نشت بتن را متوقف کنیم، بلکه از تکرار مجدد آن نیز جلوگیری کنیم. این امر تنها با نگهداری صحیح و منظم سقف امکان‌پذیر است. یک برنامه حداقل دو بار در سال انجام خواهد شد. توصیه آن به شریک بام تجاری برای نظارت و مطالعه ساختار سقف بتنی می تواند راه حل هایی را برای تمام مسائل نشتی سقف بتنی ارائه دهد.

بازگشت به لیست