دسته‌بندی نشده

لایت میکس تیس برترین عایق صوتی و حرارتی

لایت میکس تیس برترین عایق صوتی و حرارتی

لایت میکس TISS  

لایت میکس تیس یک عایق صوت و حرارت و ماده ای ضد حریق است که ضریب هدایت حرارتی آن بین ۰/۰۶ الی ۰/۰۹ w/mk است.

این ماده در حدود ۱۰ تا ۲۰ دسیبل شدت صوت را کاهش می دهد.

از نظر حرارتی تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می نماید و نمی گذارد حرارت به سمت دیگر آن انتقال یابد.

میتواند مبحث ۱۹ قوانین ملی ساختمان را در بحث عایق حرارتی و مبحث ۱۸ قوانین ملی ساختمان را در بحث عایق صوتی و مبحث ۳ قوانین ملی ساختمان را در بحث ضد حریق شدن را تامین نماید.

عایق حرارتی لایت میکس نسبت به عایق های حرارتی قدیمی مانند پشم شیشه ، پشم سنگ و انواع فوم های پلی اورتان؛که به صورت پاششی یا به صورت رل و یا به صورت تخته ای استفاده می شود؛ مقاومت و دوام بیشتری دارد.

مزایای استفاده از لایت میکس تیس:

  1. ضد آب است ودر اثر وجود نم و رطوبت خراب نمیشود در حالی که انواع مختلف پشم شیشه و پشم سنگ با جذب رطوبت و نم همانطور که اکثر مهندسان می دانند شکل فیزیکی خود را از دست داده و تمایل شدید به جذب نم در آنها باعث کاهش خاصیت عایق بودن آنها بدلیل وجود رطوبت نفوذکرده در آنها می شود.
  2. انواع جانوران موذی خانگی مانند سوسک ، موش و غیره قادر به لانه درست کردن در آن نمی باشند ولی در سایر انواع عایق ها قادر هستند لانه ایجاد کنند و آنها را سوراخ نمایند.
  3. سایر عایق ها بنا به دلایل مختلف بعد از چندین سال باید حتما تعویض گردند در حالی که عایق لایت میکس عمرش به اندازه عمر ساختمان می باشد و نیاز به تعویض مجدد در بلند مدت ندارد.
  4. بر روی بعضی از انواع عایق های حرارتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ انواع قارچ و باکتری های بیماری زا رشد می کند که باعث انواع بیماری های آسمی و تنفسی و ایجاد آلرژی در انسان ها میشود در حالی که بر روی این عایق قارچ ها و عوامل بیماری زا رشد نمی کنند و باعث بروزبیماری های تنفسی و تشدید بیماری های قلبی نمی شود.
  5. برای اجرای عایق های حرارتی دیگر نیاز به ایجاد دو دیواره وجوددارد که لایه ی عایق از جنس پشم شیشه یا پشم سنگ یا فوم پلی اورتان یا هر نوع عایق دیگر به صورت فوم یا تخته ای یا پاششی مابین دو دیواره اجرا می شود در حالی که این عایق بر روی یک دیواره اجرا شده و بلافاصله روی آن گچ نرمه یا رنگ اجرا می گردد و نیازبه ایجاد دیواره دوم وجود ندارد.

تفاوت با سایر محصولات مشابه:

بر خلاف انواع فوم های پلی اورتان و انواع مختلف و برند های گوناگون که آتش گیر هستند و بر خلاف وعده های بعضی از شرکت های سود جو ضد حریق نیستند و فقط در برخی مواقع کند گیر می باشند. این محصولات هنگام حرارت دیدن گازهای بسیار سمی و خطرناک از خود متصاعد می کنند.

لایت میکس تیس؛ کاملا ضد حریق بوده و در اثر حرارت زیاد از خود هیچ گونه گازی متصاعد نمی کند و به عنوان یک عایق ضد حریق عمل می نماید و مانع از گسترش حریق به اتاق ها و ساختمان های مجاور و همچنین مانع انتقال حرارت مخرب به دیوار ها و ستونهای ساختمان می شود.

مقایسه هزینه های اجرا:

قیمت تمام شده برای هر متر مربع عایق حرارتی بسیار جزئی بوده و نصف تا یک سوم قیمت تمام شده سایر عایق های حرارتی هزینه دارد که دو عملکرد ویژه دیگر هم دارد هم از مزایای آن و هم از مزایای ضد حریق بودن آن استفاده می کنید.

ضمن آنکه هزینه های آن طی مدت۱ الی ۲ سال با صرفه جویی در کاهش مصرف گاز و برق مستهلک می شود و سالهای متمادی از مزایای عایق بودن و ضد حریق بودن آن بهره مند خواهید شد.

جمع تمام هزینه های اضافی که برای این عایق در یک ساختمان ۱۰۰ مترمربعی انجام می شود در برابر یک ساختمان بدون عایق جمعا حدود ۱ میلیون تومان است که در هزینه های یک ساختمان صد متر مربعی اصلا به چشم نمی آید ولی مزایا و فواید آن و ارزش افزوده ایجاد شده در آپشن های یک ساختمان جهت فروش و استفاده بسیار زیاد تر است.

وزن لایت میکس تیس بسیار سبک بوده و حدود ۰/۵ gr/cm3 یا حدود ۵۰۰ kg/m3 است که یک چهارم وزن سیمانکاری دیوار محسوب می شود و همین مسئله از وزن سازه کم کرده و در زمان زلزله در کاهش آسیب ساختمان بسیار موثر است و در کاهش بار مرده ساختمان بسیار تاثیر گذار است.

بازگشت به لیست