دسته‌بندی نشده

نحوه استفاده از پودر بندکشی نانو

مزایا استفاده از پودر بند کشی نانو

وجود بندها در سطوح کاشی کاری و سرامیک کاری یکی از دلایل اصلی نفوذ نم و رطوبت در این فضاها بوده، بندکشی کاشی و سرامیک از مهمترین قسمت های کاشی کاری و سرامیک کاری می باشد. درزها به چند دلیل تخریب شده و باعث ایجاد نشتی می شود. اجرای ضعیف و پرکردن سطحی بندها باعث می شود در گذر زمان بر اثرشست وشوی سطوح به صورت مداوم بندها تخلیه شده و نشتی نم و رطوبت آغاز می گردد. استفاده از شویندهای مختلف مانند تیرک ها، اسید ها و وایتکس ها که پایه اسیدی و بازی دارند باعث ایجاد خورندگی در بندها شده و با گذشت زمان باعث پوک شدن و از بین رفتن بندها و درزها در سطوح کاشی کاری و سرامیک کاری شده می شوند. بعد از تخریب بندها و درزها فضای مناسب جهت نفوذ آب از بندها ایجاد شده و پس از گذشت زمان و جمع شدن آب در زیر سطح کاشی کاری و سرامیک کاری آثار این نم و رطوبت آشکارمی شود. با استفاده از پودر بندکشی میتون از تمامی این مشکلات جلوگیری کرد.

کاربرد پودر بند کشی نانو

– پودر بند کشی نانو که یکی از انواع ملات آماده محسوب می شود برای اصلاح پراکندگی و پلاستیسیته بتن سیمانی استفاده می شود، به طوری که خواص آب بند کنندگی و افزایش نفوذ ناپذیری، و… دارد.

– اصلاح کننده مواد نانو کامپوزیت که به عنوان عامل چسب معدنی در دمای بالا استفاده می شود. به عنوان افزودنی به مواد کامپوزیت معدنی برای تقویت، شکل دادن و پر کردن مواد برای مواد لاستیکی/پلیمر استفاده کنید. علاوه بر این، می تواند به عنوان مواد مهندسی برای رزین های مختلف استفاده شود. پرکننده با کیفیت و مقاوم در برابر خوردگی.

از پودر بند کشی نانو به عنوان مواد خام تقویت کننده برای آب بندی سیمان چاه نفت، آب بندی زیر آب و کارهای زیرزمینی استفاده می شود.

نحوه استفاده از پودر بندکشی نیازمند دقت فراوان است؛ بند کشی  در ساختمان‌ها انجام می شود، در حقیقت، برای عایق کاری و از بین بردن رطوبت و نم، به کار می رود.

باید بدانیم پودر بندکشی در حقیقت نوعی ماده خشک و آماده می باشد. که برای استفاده باید با آب مخلوط شود و در فاصله هایی که بین کاشی و سرامیک وجود دارد به کار ببرند.

از مزایای مهم بندکشی نانو، می‌توان گفت:

– از نفوذ میکروب‌، رطوبت، کثیفی و … به زیر کاشی جلوگیری می‌کند.

-از به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع در فواصل کاشی‌ها جلوگیری می‌کند.

– مکان بندکشی را کاملا در مقابل مواد شوینده‌ی اسیدی و شیمیایی مقاوم می کند.

– بندکشی نانو از به وجود آمدن جلبک، خزه و آنتی باکتریال جلوگیری می‌کند.

– در قسمت‌هایی از ساختمان که با مواد نانو بند کشی می‌شود، مثلا در دیواره های حمام و سرویس بهداشتی، به هیچ عنوان نم و رطوبت مشاهده نمی‌شود.

بازگشت به لیست