دسته‌بندی نشده

چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی چیست؟

بتن ماده ای است که از سیمان، سنگدانه و آب تشکیل شده است. برای تقویت و چسبندگی بیشتر می توان از چندین نوع چسب استفاده کرد.

چسب های بتن که یکی از انواع چسب ساختمانی محسوب می شود در فرمول های مختلف متناسب با نوع ماده ای که می چسبانید وجود دارد. گزینه هایی هم برای تعمیرات خانه کوچک و هم برای کارهای بزرگتر و پیشرفته تر در دسترس هستند.

پروژه های مربوط به بتن اغلب نیاز به چسب قوی دارند. باید قوی تر از چسب یا خمیر معمولی باشد، زیرا باید به خوبی با بتن و مواد متصل به آن بچسبد. انواع مختلف چسب بتن با توجه به اینکه از چه چیزی ساخته شده اند متفاوت است.

انواع مختلفی از این چسب در بازار وجود دارد که تعدادی از آنها به طور خاص برای چسبندگی خوب با بتن طراحی شده اند. این نوع چسب بتن ظاهراً سریع خشک می شود و در برابر روغن، آب و گرما مقاوم است.

چسب بتن استحکامی یکی از موادی است که استفاده بسیاری دارد. این نوع چسب به دلیل دوام و مقاومت در برابر آسیب های محیطی یا شیمیایی شناخته شده است. از آنجایی که بتن در معرض محیط‌های بیرونی یا حتی محیط‌های سخت داخلی قرار می‌گیرد، دوام  بالا اغلب یکی از ویژگی‌های ضروری چسب بتن است.

موارد کاربرد این محصول:

چسب بتن استحکامی کیفیت ملات سیمان را به مقدار زیادی بالا می برد و مقاومت سازه را از نظر سایشی و مقاومت خمشی افزایش می دهد.
همچنین به عنوان پیوند دهنده بتن قدیم به جدید مورد استفاده قرار می گیرد.
در صورت اختلاط این محصول با چسب کاشی خمیری باعث افزایش چسبندگی آن نیز می شود.
همچنین در کف سازی ها برای افزایش مقاومت سایشی و جلوگیری از ساییدگی از این محصول در ملات استفاده می گردد.

در صورتی که کاشی کاری یا سرامیک کاری در کف صورت گیرد بهتر است از این فرآورده استفاده شود زیرا به میزان قابل توجهی چسبندگی بالاتری نسبت به سایر چسب ها دارد.

نحوه استفاده از چسب بتن :

جهت افزایش مقاومت خمشی و آببندی در بتن در فونداسیون ها، دیوار های بتنی، چسب سرامیک و سازه های بتنی بایستی از چسب بتن استحکامی به میزان ۱۰ الی ۱۵ درصد وزن سیمان مصرفی با آب مورد نیاز رقیق نموده و با ملات خشک کاملا مخلوط نموده و مصرف نمایید. هر چه ضخامت سازه کمتر باشد میزان مصرف چسب بایستی افزایش یابد.

جهت لکه گیری و مرمت سطوح سیمانی ابتدا یک لایه از چسب بتن پرایمری بر روی سطوح به وسیله قلم مو بمالید تا تمامی منافذ و تخلخل ها آغشته شود و سپس چسب بتن استحکامی را به میزان ۵ الی ۱۰ درصد وزن سیمان مصرفی با آب مورد نیاز رقیق نموده و با ملات خشک کاملا مخلوط نمایید (در صورتی که سطوح ترمیمی در مجاورت رطوبت با آب قرار داشته باشند بایستی از چسب بتن آب بندی استفاده نمود) و با کمک ماله ملات فوق را روی سطح بمالید. دانه بندی ماسه باید براساس ضخامت لایه انتخاب شود.

محصولات شرکت سفید بام کرمانیان:

چسب بتن استحکامی Tiss B.550

این محصول مایع غلیظ پلیمری است که پس از ترکیب و پراکنده شدن در مخلوط بتنی باعث افزایش چسبندگی بتن یا ملات جدید به بتن یا ملات قدیمی و نیز پس از خشک شدن فضا های خالی را پر نموده و باعث کاهش چشمگیر نفوذ پذیری ملات و بتن خواهد شد.

چسب بتن استحکامی

بازگشت به لیست