چسب ها

چسب کاشی چیست؟ بهترین چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی چیست

چسب کاشی چیست؟و انواع چسب کاشی:

به طور کلی چسب های کاشی مبتنی بر سیمان اصلاح شده پلیمری است که به صورت پودری موجود است و قبل از استفاده با آب مخلوط می شوند. آنها در مقایسه با ملات سیمان معمولی ، قدرت بیشتری را ارائه می دهند. آنها همچنین خواص ضد آب را ارائه می دهند و می توانند برای کاربرد در مناطق مرطوب یعنی حمام ، آشپزخانه ، استخرهای شنا و غیره استفاده شوند.

پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک ، لاتکس ، اپوکسی و غیره برای بهبود خصوصیات چسبندگی آن اضافه می شوند.

اکریلیک باعث ایجاد رطوبت در چسب کاشی می شود. به طور کلی برای نصب کاشی در اندازه های کوچک استفاده می شود. کاشی های سرامیکی ، کاشی های گلدان ، کاشی های سنگی طبیعی و غیره را می توان به راحتی توسط آن نصب کرد.

لاتکس باعث می شود که چسب کاشی انعطاف‌پذیر تر شود. برای استفاده بیرونی در جایی که به برخی از حرکات مورد نیاز است ایده آل است.

اپوکسی به افزایش سختی و قدرت چسب کمک می کند. چسب های اصلاح شده اپوکسی ممکن است در داخل یا خارج ساختمان مورد استفاده قرار گیرند زیرا در برابر روغن ها ، آب ، اسیدها ، قلیایی و بیشتر حلالها مقاوم هستند. قبل از خرید چسب کاشی دقت کنید، اپوکسی گرانترین و قوی ترین چسب کاشی است. چسب های اصلاح شده اپوکسی دارای کاربردهای صنعتی نصب کاشی هایی که از نظر شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

انتظار می رود چسب کاشی نه تنها سالها بلکه برای ده ها سال – بدون شکست ، کاشی را در محل خود نگه دارد. کار با آن آسان است و باید به اندازه کافی شکاف بین کاشی و بستر را پر کند.

خوشبختانه ، چسب کاشی تا جایی تکامل یافته است که می توان همه این خواسته ها ی متفاوت را با موفقیت جواب دهد. انتخاب ملات کاشی مناسب می تواند بسیار ساده‌تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

چرا کاشی کاری و چرا باید از چسب کاشی استفاده کنیم؟

کاشی کاری با ماسه سیمان به روش سنتی این گونه است که مخلوط ماسه و سیمان را به صورت توده در پشت کاشی انجام دهند.

بدون افزودنی برای کمک به حفظ آب، مخلوط ماسه و سیمان به سرعت خشک می شود و سپس تنظیم کاشی ها پس از چیدمان با مشکل مواجه می شود. این امر منجر به مشکل استحکام ضعیف اتصال می شود که بعداً دلیل جدا شدن کاشی ها خواهد بود. کاشی کاری به روش سنتی با استفاده از مخلوط شن و سیمان به صورت توده در پشت کاشی ها باعث ایجاد فضای خالی در زیر کاشی ها می شود و آب می تواند از آن نفوذ کند. و باعث ایجاد لکه های سفید ایجاد شود. علاوه بر این، کاشی در ناحیه بدون هیچ گونه چسبی در زیر آن شکننده خواهد بود.

جلوگیری از هدر رفت مواد:

لایه ضخیم مخلوط ماسه و سیمان باید برای چیدن کاشی به طور سنتی به صورت توده یا برای تنظیم سطح کف استفاده شود تا مکانیسم اتصال آن به دست آید. سپس بار بیشتری بر روی سازه وارد خواهد شد. علاوه بر این، مواد هدر خواهند رفت زیرا مخلوط سریعتر از کاربرد خشک می شود.

چسب کاشی که یکی از انواع چسب‌ ساختمانی است به صورت آماده مخلوط شده و به طور ویژه از OPC، ماسه ریز انتخاب شده و مواد افزودنی برای بهبود خواص ضروری آن برای کاشی‌کاری ساخته شده است. چسب کاشی با کارایی بالا را می توان برای کاشی کاری بر روی کاشی های موجود، سیمان صیقلی، زیرلایه های چوبی (با استفاده از پرایمر) یا سایر بسترهای خاص استفاده کرد.

استفاده آسان:

استفاده از چسب کاشی بسیار آسان است، پس از مخلوط کردن با آب از قبل آماده استفاده خواهد بود. محصول بسته بندی آن را برای فرآیند حمل و نقل راحت می کند، گرد و غبار کم و فضای کاری تمیز را فراهم می کند. کاشی ها نیازی به خیس شدن ندارند، فقط آنها را از جعبه جدا کرده و در محل با چسب کاشی نصب کنید

مدت زمان برای گیرش:

زمان گیرش مطلوب چسب کاشی باعث می شود کاشی ها به راحتی در مدت زمان مشخصی تنظیم شوند. کاشی ها را در یک ردیف قرار می دهد و ظاهر نهایی زیبایی را به شما می دهد. استفاده از چسب کاشی با ماله شیاردار باعث پخش کامل پشت کاشی می شود و بسیاری از مشکلات مانند کاشی های شکسته را کاهش می دهد. در گوشه، آب تراوش می کند، و لکه یا گل می کند. تماس کامل چسب روی پشت و زیرلایه کاشی ها استحکام اتصال قوی و کار کاشی کاری طولانی مدت را ایجاد می کند.

تنوع کار:

چسب های کاشی با توجه به کاربردهای خاصی مانند کاشی کاری، موزاییک شیشه ای، گرانیتی سایز بزرگ (از 60 در 60 سانتی‌متر)، برای کاشی بر روی بسترهای صیقلی، روی سیستم دیوار خشک، روی کاشی های موجود بدون برداشتن آنها، فرموله می شوند. مناطق خارجی، مناطق پارکینگ، مناطق صنعتی، در استخرهای شنا و بسیاری موارد دیگر.

دلایل اقتصادی:

کاشی کاری با استفاده از چسب کاشی با ماله شیاردار به مواد کمتری نیاز دارد. لایه چسب بسیار نازکتر از مخلوط ماسه و سیمان است و این منجر به بار سبک‌تر به سازه ساختمان می شود.

ملات کاشی شرکت سفید بام کرمانیان پیوند بسیار قوی را فراهم می کند و در برابر رطوبت مقاوم است. همچنین ضد گرما است ، بنابراین در محیط های گرم چسب خود را از دست نمی دهد. و از آنجا که سیمانی است از نظر ابعادی پایدار است و منقبض نمی شود.

یکی دیگر از مزیت های چسب کاشی شرکت سفید بام کرمانیان این است که به شما امکان می دهد تا حدودی سطوح ناهموار را تا حدی تنظیم کنید. شما نمی توانید سطوح خارج از سطح را به طور کامل هم  سطح کنید ، اما می توانید شکاف ها را ایجاد کرده و تغییرات سطح جزئی را جبران کنید.

از آنجا که چسب کاشی شرکت سفید بام کرمانیان تحت تأثیر رطوبت قرار نمی گیرد ، بهتر است برای کاشی کف و هر کاشی در مناطق مرطوب از جمله کف حمام ، دیوارها و سقف ها و استخر و اطراف آن استفاده گردد

معرفی چسب کاشی شرکت سفید بام کرمانیان

چسب کاشی خمیری Tiss.TA 500

این محصول جهت چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوار و کف با چسبندگی عالی است. این نوع چسب بر پایه رزین های پلیمری طراحی شده که دارای چسبندگی قابل توجه به انواع مصالح است.

دارای نشان استاندارد ISIRI 12492

چسب سنگ تیس T.SG 620

چسب سنگ تیس محصولی دو جزئی برپایه پلی استر است و جهت چسباندن کلیه قطعات سنگی در صنایع- منازل- ساختمان سازی، نماکاری و پر کردن حفره های سنگ های برش داده شده و پر کردن منافذ سنگ های ساختمانی کاربرد دارد

قابلیت تراشکاری و سمباده خوری داشته ونیز قابلیت رنگ پذیری دارد و می توانید قبل از مصرف با رنگ مخلوط نمایید و چسبی با رنگ مورد نیاز خود بدست آورید.

چسب سنگ تیس به جهت استفاده آسان و انعطاف پذیری که پس از سخت شدن دارد از شکستن یا ترک خوردگی سنگ  و آجر ساختمان در اثر انبساط و انقباض ساختمان جلوگیری می کند.

موارد کاربرد:

جهت نصب سنگ، سرامیک و آجر روی سطوح شیب دار و راه پله ها

اتصال فولاد به بتن با استفاده از چسب سنگ

بازگشت به لیست